Mercedeksen Mobilo-tiepalvelu tuo avun paikalle poikkeustilanteessa. Kesäkuusta alkaen pääkaupunkiseudun alueella on toiminut toinenkin huoltoauto, jonka myötä matka saadaan jatkumaan vielä aiempaakin nopeammin ja tehokkaammin.
Suomen teillä kulkevista autoista yhä useampi on nyt Mercedes. Tähtikeula tunnetusti liikuttaa kestävästi; kerrotaanpa silloin tällöin menopeleistä, joilla on ajettu jo yli miljoona kilometriä.
Autokannan ja ajettujen kilometrien kasvu tarkoittaa kuitenkin väistämättä sitä, että Mercedeksille tien päällä sattuvien isompien ja pienempien poikkeustilanteiden kokonaismäärä kasvaa.
Tuki löytyy kuitenkin läheltä: Mobilo-tiepalvelusta, joka on tarjolla kaikille Mercedes-Benz-kuljettajille. Päivystysnumerossa 00800 1 777 7777 arvioidaan tilanne ja se päivystää kellon ympäri. Apu voi olla puhelimessa annettua neuvontaa, huoltoauton lähettämistä paikalle ja auton kunnostusta tien päällä tai hinausta lähimmälle korjaamolle. Mobilo-palvelu on laajalti autoilijalle maksuton, kun auton määräaikaishuollot on suoritettu ajallaan valtuutetussa liikkeessä.
”Mobilo on keskeinen osa Mercedeksen laatulupausta ja palvelee autoilijaa Suomen lisäksi lähes kaikissa Euroopan maissa. Mercedes-Benz pitää asiakkaista ja heidän liikkumisestansa huolta myös poikkeustilanteissa ja Mobilo on keskeisesti tukemassa tätä tavoitetta. Täysin vastaavaa palvelua laajuudessaan ei tietääksemme kukaan muu kuin Mercedes-Benz tarjoa”, kertoo Veho palvelutuotepäällikkö Risto Rauhala Vehosta.
Huoltoauto tekee korjauksia tien päällä ja arvioi tilanteen
Mercedes-Benzin oma, erikoisvarusteltu huoltoauto palvelee Mobilo-käyttäjiä pääkaupunkiseudun ja kehyskuntien alueella. Mercedes-autokannan kasvun myötä kesäkuussa toimintansa aloitti toinen huoltoauto, joten apu saadaan tien päälle aiempaakin rivakammin.
Huoltoautossa on kattava varustus yleisimpiä varaosia, akkuja ja vararenkaita. Tärkein on kuitenkin ratin takana: Mercedes-Benz koulutukset käynyt mekaanikko, merkin erityispiirteet tunteva ammattilainen.
”Tapausten kirjo on laajaa, esimerkkeinä rengasrikko, kun auto on osunut rotvalliin tai naulaan, vikavalon syttyminen, avainten unohtuminen auton sisään tai kivi jarrun välissä. Kaikissa edellä mainituissa tilanteissa Mobilo toi nopean avun paikalle. Tien päällä pystytään tekemään monia muita, vaativiakin korjauksia. Ongelma pystytään myös diagnosoimaan, mikä tuo kuljettajalle mielenrauhaa, kun tiedossa on nopeasti, miten tilannetta lähdetään ratkaisemaan”, toteaa Vehon huoltopäällikkö Miikka Nyström Vehosta.
Huoltoautot päivystävät kellon ympäri jokaisena päivänä vuodessa. Mikäli huoltoauto ei kuitenkaan voi tehtävää hoitaa, järjestetään Mobilon kautta paikalle esimerkiksi hinausauto tai muu apu.
”Omien asiaan erikoistuneiden huoltoautojemme avulla saamme ison osan ongelmista ratkaistua paikan päällä. Esimerkiksi taksinkuljettajille ja muille ammattiautoilijoille on kriittisen tärkeätä, että työkalu ei seiso hinausauton lavalla tai korjauksissa yhtään pidempään kuin on välttämätöntä. Tietenkin tilanne on sama myös yksityisautoilijalla, kun yllätys iskee. Mahdollisimman nopea palvelu ja ongelman ratkaisu on toimintamme lähtökohta. Asiakkailta tullut palaute Mobilosta ja huoltoautosta on ollut todella kiittävää. Mercedekset ovat niin luotettavia, että yksittäisellä autoilijalla on palvelulle harvoin tarvetta, mutta tieto siitä tuo mielenrauhaa. Matka jatkuu, vaikka tien päällä sattuisikin jotain yllättävää”, sanoo Risto Rauhala.