Usein kysytyt kysymykset

Veho GO -vuosidiili

Ennen sopimuksen tekoa

Voiko Veho GO -rahoitukselle hakea ennakkoon luottopäätöstä?

Veho GO -rahoitukselle voit hakea luottopäätöksen etukäteen tämän sivuston laskurista. Lopullisen päätöksen saat helposti jälleenmyyjältäsi ennen sopimuksen tekoa. Päätös on voimassa auton luovutukseen saakka, mikäli tiedoissa ei tapahdu merkittävää muutosta.

Miten toimin nykyisen autoni kanssa?

Voit pyytää nykyisestä autostasi tarjouksen autoliikkeestä. Vaihtoauton hyvityshinnan voit halutessasi käyttää käsirahana Veho GO -sopimukseesi tai ottaa rahana itsellesi.

Onko ostettavan auton oltava aina listahintainen vai voiko Veho GO -rahoituksen saada lisävarusteltuun tai tarjousautoon?

Veho GO -sivuston laskelmat on tehty listahintojen mukaan. Liikkeen antamat alennukset otetaan kuitenkin täysimääräisesti kaupantekovaiheessa huomioon ja ne alentavat kuukausierääsi. Kuukausieräsi määräytyy valitsemasi auton, palvelutason, lisävarusteiden, alennuksen, sopimusajan, sopimuskilometrien ja käsirahan perusteella. Lopullinen laskelma tehdään autoliikkeessä jolloin pakettiin voidaan lisätä myös esimerkiksi talvirenkaat.

Kuinka paljon Veho GO -sopimuksella voi maksimissaan ajaa?

Veho GO -rahoituksen maksimi sopimuskilometrit ovat 90 000 km, sopimusajasta riippumatta. Kahden vuoden sopimusajalla voit siis ajaa 45 000km/vuosi ja 3 vuoden sopimusajalla 30 000 km/vuosi.

Sisältyvätkö viranomaismaksut tai vakuutus kuukausihintaan?

Veho GO -sopimus ei sisällä viranomaismaksuja. Voit halutessasi sisällyttää Veho GO Liikennekaskon osaksi sopimustasi, jolloin vakuutus sisältyy kiinteään kuukausierääsi. Lisätietoja vakuutuksesta löydät sivuston laskurilta. Rahoitetulla ajoneuvolla on oltava liikennevakuutuksen lisäksi täyskaskovakuutus, joka sisältää osamaksuvakuutuksen.

Miten Veho GO eroaa leasing -rahoituksesta?

Veho GO on osamaksupohjainen autorahoitus, joka sisältää taatun auton arvon sopimuksen lopussa ja mahdollisuuden yhdistää sopimukseen lisäpalveluita. Toisin kuin leasingissa, Veho GO -sopimuksella asiakkaalla on kaikki yleiset osamaksusopimuksen mukaiset oikeudet. Voit esimerkiksi koska tahansa maksaa sopimuksen loppuun, myydä auton eteenpäin tai vaihtaa auton uuteen. Veho GO sopimuksesta ei myöskään veloiteta ylikilometrikorvauksia sopimuksen ylittäviltä kilometreiltä vaan taattu auton arvo purkaantuu, mikäli autolla ajetaan enemmän kuin sovittu kilometrimäärä. Veho GO -rahoituksessa korko on kiinteä koko sopimuskauden ajan, joten se ei nouse vaikka korot nousisivat.

Sopimuskaudella

Voiko auton lunastaa, vaihtaa tai myydä kesken sopimuskauden?

Veho GO on osamaksupohjainen sopimus, joka sisältää kaikki normaalin osamaksusopimuksen oikeudet ja joustaa tilanteesi mukaan. Mikäli elämäntilanteesi tai ajotapasi muuttuu, autamme mielellämme sopimusmuutosten kanssa. Sopimuskauden aikana voit:

  • Muuttaa ajokilometrejä
  • Muuttaa maksusuunnitelmaasi
  • Lunastaa auton itsellesi

Kaikkien haluamiesi toimenpiteiden osalta voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme, joka neuvoo sinua tarpeidesi mukaan.

Saako joku muu ajaa tilaamaani autoa?

Kyllä saa. Vuosidiileissä paketissa autoa saa ajaa useampi henkilö, eikä lisäkuljettajista tarvitse erikseen ilmoittaa.

Mitä jos ajan autollani enemmän kuin sopimuksessa määritellyt ajokilometrit?

Jos varhaisessa vaiheessa huomaat ajavasi enemmän kuin sopimusaikasi ajokilometrit, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Laskemme sinulle uuden kokonaiskilometrien mukaisen kuukausierän ja uuden taatun arvon sopimuksen loppuun. Muussa tapauksessa sopimuksen hyvityshintatakuu raukeaa ja huollot siirtyvät sinun maksettavaksi.

Miten menettelen autoni huoltojen kanssa?

Voit varata autollesi määräaikaishuollot normaalisti autokohtaisen huolto-ohjelman mukaisesti. Mainitsethan huoltoa varatessasi, että sinulla on Veho GO -sopimus. Huolto-ohjelman ulkopuoliset korjaustoimenpiteet, käyttövirheestä tai ulkoisesta vauriosta johtuvat korjaukset eivät kuulu Veho GO -sopimuksen piiriin. Mikäli Veho GO -tasosi on Premium, huomioithan, että sinun tulee varmistaa etukäteen auton pesun ja sijaisauton saatavuus huollon ajaksi merkkihuollostasi. Katso tämän kysymysosion lopusta mitä Veho GO –sopimuksen piiriin ei kuulu.

Miten renkaiden kausivaihto ja -säiltytys tapahtuu käytännössä?

Jos Veho GO -tasosi on Premium, varaa renkaiden kausivaihto suoraan Veholta.

Sisältyykö huoltoon kuluneiden renkaiden vaihto uusiin?

Sopimukseen ei sisälly kuluneiden renkaiden vaihtoa uusiin, koska sopimuksen maksimikilometrien (2 vuodelle 45 000 km/vuosi ja 3 vuodelle 30 000 km/vuosi) perusteella, tähän ei pitäisi olla tarvetta.

Mitä jos minulle tulee maksuvaikeuksia?

Mikäli elämäntilanteesi muuttuu tai joudut maksuvaikeuksiin, ole yhteydessä rahoituskumppanimme Santanderin asiakaspalveluun, jotta voimme yhdessä etsiä tilanteeseesi sopivan ratkaisun. Veho GO on normaali osamaksutuote ja sopimuksen voi mm. siirtää kolmannen henkilön nimiin kuitenkin noudattaen luotonantokriteerejä. Jos tunnet tarvitsevasi yleisesti apua taloutesi tasapainottamiseen tai velkaneuvontaan, saat tietoa esimerkiksi Kuluttajaviraston sivuilta.

Asiakaspalvelu
Ma-Pe klo 9.00-16.00
Puh 09-8564 5111
Fax 0207 818 821
allinone@santanderconsumer.fi

Sopimuskauden päättyessä

Mitä teen kun sopimus loppuu?

Veho GO sopimuskauden päättyessä voit:

  • Vaihtaa auton autoliikkeessä tai etsiä sille ostajan
  • Lunastaa auton itsellesi lunastamalla loppuvelan
  • Pitää auton ja tehdä uuden maksusuunnitelman loppuvelasta
  • Palauttaa auton, jolloin Santander maksaa autosta sopimuksen mukaisen ennalta sovitun auton arvon, joka kattaa vähintään sopimuksen mukaisen loppuvelan

Olethan Veholle ajoissa yhteydessä, mikäli haluat vaihtaa auton uuteen ennen sopimuskauden päättymistä. Autoliike lunastaa nykyisen autosi loppuvelan ja tekee sopimuksen uudesta autosta. Olethan yhteydessä rahoituskumppanimme Santanderin asiakaspalveluun, mikäli haluat tehdä maksusuunnitelman sopimuksesi loppuvelalle tai palauttaa auton Santanderille. Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään kaikkien sopimukseen ja autorahoitukseen liittyvien kysymysten kanssa.

Miten auton vaihto uudempaan onnistuu?

Helpointa on ottaa yhteyttä Veholle 3-6 kk ennen Veho GO -sopimuksesi päättymistä ja sopia uudesta Veho GO -autosta. Näin varmistat, että uusi auto ehditään tilata sinulle ennen nykyisen sopimuksen päättymistä. Sopimuksesi päättyessä Veho ostaa nykyisen auton sinulta ja luovuttaa uuden.

Mikä on taattu auton arvo sopimuksen lopussa ja kuinka se toimii?

Taattu arvo sopimuksen lopussa on ennen sopimusta autolle määritelty hinta, joka hyvitetään sinulle sopimuskauden päättyessä, mikäli päätät palauttaa auton. Taattu auton arvo on samansuuruinen kuin sopimuksesi loppuvelka. Mikäli et saa myytyä autoasi mieleiseesi hintaan tai saa liikkeistä mieleistäsi tarjousta, voit palauttaa auton Santanderille. Jos toisaalta saat liikkeestä hyvityshintaa paremman tarjouksen, on hyvityshinnan ylittävä osuus myyntivoittoasi. Taatun hyvityshinnan näet Veho GO -sopimuksestasi tai kysymällä Santanderin asiakaspalvelusta. 

Esimerkki: 

Osamaksupohjaisen Veho GO -sopimuksen suuremmaksi loppuvelaksi on määritelty 15 000 €. Loppuvelan kattamiseen Santander antaa hyvityshintatakuun.

  • Mikäli saat sopimuskauden päättyessä autostasi 17 000 € tarjouksen, myyntivoitto 2 000 € kuuluu sinulle. Myyntivoiton voit käyttää halutessasi käsirahana uuden auton ostoon.
  • Mikäli et saa sopimuskauden päättyessä autostasi 15 000 € ylittävää tarjousta, voit palauttaa auton Santanderille, eikä sinulle jää sopimuksestasi mitään vastuita

Huoltopaketteihin eivät kuulu seuraavien seikkojen, tapahtumien tai tekijöiden aiheuttamat tai edellyttämät huoltokorjaus- tai vastaavat toimenpiteet ja niistä johtuvat kustannukset:

  • takuiden, vakuutusten ja vastaavien vastuuperusteiden piiriin kuuluvat viat ja niiden korjaukset;
  • polttoaineet, pesunesteet, vahaukset ja pesut (ulko- ja sisäpesu määräaikaishuollon yhteydessä kuuluu Tason 3 Huoltopakettiin);
  • vakuutukset, rekisteröinnit, katsastukset, verot ja muut julkiset maksut;
  • kolarit ja muut liikennevahingot;
  • hinaukset ja kuljetukset;
  • ulkopuolisten tekijöiden (sisältäen, mutta ei rajoittuen: väärä polttoaine, jäätyminen, kiveniskut ja kolhut) tai huolimattomasta käytöstä ja hoidosta tai käyttövirheestä johtuvat viat ja vauriot);
  • ajoneuvon huollon- tai korjauksen laiminlyönnistä syntyvät seurannaiskustannukset
  • tuulilasin, ikkunoiden, lyhdynlasien, umpioiden, peilien sekä koristeosien ja listojen uusimiset tai korjaukset;
  • radiot tai cd-, kasetti- tai muut soitinlaitteistot;
  • sisustuksen ja verhoilun korjaukset ja puhdistukset (sisäpesu määräaikaishuollon yhteydessä kuuluu Tason 3 Huoltopakettiin);
  • lisälaitteiden korjaukset, jolleivät laitteet kuulu kiinteästi Ajoneuvon varustukseen;
  • ruostesuojaukset, ruostevauriot ja maalaus;
  • renkaat, vanteet, laakerit sekä pyöriensuuntaus tai tasapainotus;
  • muut mahdolliset kulut tai toimenpiteet, joiden ei ole nimenomaisesti sovittu kuuluvan tämän sopimuksen soveltamisalan piiriin.

Veho GO -päivä- ja kuukausidiilit

Miten tilauskausi määritellään Veho GO -päivädiileissä?

Veho GO -päivädiileissä voit ostaa joko yksittäisiä käyttöpäiviä tai ostaa paketteja etuhintaan, joita voit käyttää joustavasti seuraavan 30 vuorokauden aikana.

Miten tilauskausi määritellään Veho GO -kuukausidiileissä?

Kuukausidiileissä varataan autoon käyttöoikeus kuukaudeksi. Yksi sopimus kestää 30 vuorokautta, jonka jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassaolevana. Sopimus ja veloitukset katkeavat ensimmäisen käyttökuukauden jälkeen sinä päivänä, kun auto palautetaan.

Mistä auton voi noutaa?

Veho GO -päivä- ja kuukausidiileissä auton saa käyttöönsä mistä tahansa Sixtin toimipisteestä.

Onko autoissa kilometrirajoitusta?

Veho GO -päivädiileissä ei ole kilometrirajoitusta. Veho Go -kuukausidiileissä kilometriraja on normaalisti 2 000 km, mutta voit varata verkon kautta myös 3 000 km ja 5 000 km paketin.

Kuinka nopeasti Veho GO -auton voi saada?

Veho GO -auton voi saada nopeimmillaan jo tunnin kuluttua. Voit tiedustella saatavuutta Sixt-asiakaspalvelusta puhelimitse 0200 111 222 tai sähköpostitse osoitteesta vehogo@veho.fi. Päivä- ja kuukausidiileissä saat auton varattua jo seuraavalle päivälle tai nopeamminkin olemalla yhteydessä asiakaspalveluun.

Milloin Veho GO -tilauksen voi keskeyttää?

Veho GO -kuukausidiileissä voit keskeyttää tilauksen yhden vuorokauden varoitusajalla milloin tahansa. Minimiveloitus palvelulle on yksi kuukausi. Ensimmäisen kuukauden jälkeen maksat vain käyttämistäsi päivistä.

Mitä maksan jos palautan auton kuukausidiileissä kesken tilauskauden?

Mikäli palautat auton esimerkiksi 10 päivää ennen tilauskauden loppumista, sinulle hyvitetään käyttämättä jääneet päivät. Palvelun laskennallinen päivähinta on auton kk-hinta / 30 päivää. Esimerkiksi jos auton kuukausihinta on 600 €, tällöin sinulle hyvitetään 10 x (600 € / 30 päivää), eli 200 €. Ensimmäisen tilauskauden jälkeen maksat siis vain käyttämistäsi päivistä.

Kuinka pitkäksi aikaa Veho GO on mahdollista saada käyttöön?

Veho GO sopii niin lyhyt, kuin pitkäaikaiseen käyttöön. Palvelu koostuu kolmesta eri hintakategoriasta, joista voit valita auton päiviksi, kuukausiksi tai vuosiksi.

Mitä Veho GO -paketit maksavat?

Veho GO -pakettien hinta riippuu ajoneuvosta. Päivädiilin hinta on alkaen 50 € yhdestä päivästä. Kuukausidiilin hinta on alkaen 539 €/ kk. Kuukausihinta pitää sisällään kaikki ajoneuvon kiinteät kulut, kuten huollot ja vakuutukset. Huolehdit itse vain käyttämästäsi polttoaineesta. Vuosidiileissä voit laskea maksamasi kuukausihinnan laskurissa.

Miten Veho GO -paketit maksetaan?

Päivä- ja kuukausidiileissä maksu tapahtuu luottokortilla auton noudon yhteydessä. Jos teet varauksen Whim sovelluksen kautta maksu suoritetaan suoraan sovelluksessa luottokortilla.

Keneen olen yhteydessä mikäli jotain sattuu?

Jos autossa ilmenee jokin vika tai se vaurioituu, olethan yhteydessä Sixt-tiepalveluun puh:  020 11 22 535.

Saako auton viedä ulkomaille?

Kyllä, mutta sitä varten tarvitaan erikoislupa. Ole yhteydessä asiakaspalveluun niin hoidamme sen. Autoa ei saa viedä kaikkiin maihin ja maastavientilupa on aina hankittava etukäteen.

Miten keskeytän tilauksen?

Tilauksen voi keskeyttää lähettämällä sähköpostia osoitteeseen vehogo@veho.fi. Viestissä tulee ilmoittaa oma nimi, auton rekisterinumero sekä päivämäärän jolloin auto halutaan palauttaa. Auton voi palauttaa myös ilman ilmoitusta Sixt-toimipisteeseen. Sovelluksen kautta voi perua tilauksen ja tilausjakson jälkeen palauttaa auton Sixt-toimipisteeseen.

Saako joku muu ajaa tilaamaani autoa?

Kyllä saa. Päivä ja kuukausidiileissä lisäkuljettajasta veloitetaan 29€ lisämaksu ja heidät tulee ilmoittaa autoa noudettaessa. Ajoneuvon tilaaja on kuitenkin aina vastuussa ajoneuvosta ja mahdollisten vahinkojen omavastuista.

Miten palautan ajoneuvon?

Auton voi palauttaa mihin tahansa Sixt-toimipisteeseen.

Sopimuksen allekirjoitus

Kun tilaus tehdään internetissä tai sovelluksessa ei vielä sitoudu vuokrausehtoihin. Virallinen vuokrasopimus allekirjoitetaan vuokrauskohtaisesti aina auton noudon yhteydessä.

Mistä voin varata lisäpalveluita?

Lisävarusteet, esim. lastenistuin, vauvaistuin, navigaattori, suksiboksi, suksiteline tai lemmikkipaketti ovat saatavilla. Saatavuuden varmistamiseksi tarve ilmoitettava etukäteen, vähintään 48 tuntia ennen vuokrauksen alkamista Veho GO -asiakaspalveluun joko puhelimitse 0200 111 222 tai sähköpostilla vehogo@veho.fi.

Polttoaineet voi ostaa etukäteen auton noudon yhteydessä. Omavastuuta voidaan pienentää auton noudon yhteydessä.

Muut vuokrausehdot, joita sopimuksessa sovelletaan

Päivä- ja vuosidiileissä sovelletaan Sixtin vuokraehtoja soveltuvin osin. Sixtin yleiset vuokrausehdot löydät täältä.