Sopimuskauden päättyessä

Mitä teen kun sopimus loppuu?

Veho GO sopimuskauden päättyessä voit:

  • Vaihtaa auton autoliikkeessä tai etsiä sille ostajan
  • Lunastaa auton itsellesi lunastamalla loppuvelan
  • Pitää auton ja tehdä uuden maksusuunnitelman loppuvelasta
  • Palauttaa auton, jolloin Santander maksaa autosta sopimuksen mukaisen ennalta sovitun auton arvon, joka kattaa vähintään sopimuksen mukaisen loppuvelan

Olethan Veholle ajoissa yhteydessä, mikäli haluat vaihtaa auton uuteen ennen sopimuskauden päättymistä. Autoliike lunastaa nykyisen autosi loppuvelan ja tekee sopimuksen uudesta autosta. Olethan yhteydessä rahoituskumppanimme Santanderin asiakaspalveluun, mikäli haluat tehdä maksusuunnitelman sopimuksesi loppuvelalle tai palauttaa auton Santanderille. Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään kaikkien sopimukseen ja autorahoitukseen liittyvien kysymysten kanssa.

 

Miten auton vaihto uudempaan onnistuu?

Helpointa on ottaa yhteyttä Veholle 3-6 kk ennen Veho GO -sopimuksesi päättymistä ja sopia uudesta Veho GO -autosta. Näin varmistat, että uusi auto ehditään tilata sinulle ennen nykyisen sopimuksen päättymistä. Sopimuksesi päättyessä Veho ostaa nykyisen auton sinulta ja luovuttaa uuden.

 

Mikä on taattu auton arvo sopimuksen lopussa ja kuinka se toimii?

Taattu arvo sopimuksen lopussa on ennen sopimusta autolle määritelty hinta, joka hyvitetään sinulle sopimuskauden päättyessä, mikäli päätät palauttaa auton. Taattu auton arvo on samansuuruinen kuin sopimuksesi loppuvelka. Mikäli et saa myytyä autoasi mieleiseesi hintaan tai saa liikkeistä mieleistäsi tarjousta, voit palauttaa auton Santanderille. Jos toisaalta saat liikkeestä hyvityshintaa paremman tarjouksen, on hyvityshinnan ylittävä osuus myyntivoittoasi. Taatun hyvityshinnan näet Veho GO -sopimuksestasi tai kysymällä Santanderin asiakaspalvelusta. 

Esimerkki: 

Osamaksupohjaisen Veho GO -sopimuksen suuremmaksi loppuvelaksi on määritelty 15 000 €. Loppuvelan kattamiseen Santander antaa hyvityshintatakuun.

  • Mikäli saat sopimuskauden päättyessä autostasi 17 000 € tarjouksen, myyntivoitto 2 000 € kuuluu sinulle. Myyntivoiton voit käyttää halutessasi käsirahana uuden auton ostoon.
  • Mikäli et saa sopimuskauden päättyessä autostasi 15 000 € ylittävää tarjousta, voit palauttaa auton Santanderille, eikä sinulle jää sopimuksestasi mitään vastuita

 

Huoltopaketteihin eivät kuulu seuraavien seikkojen, tapahtumien tai tekijöiden aiheuttamat tai edellyttämät huoltokorjaus- tai vastaavat toimenpiteet ja niistä johtuvat kustannukset:

  • takuiden, vakuutusten ja vastaavien vastuuperusteiden piiriin kuuluvat viat ja niiden korjaukset;
  • polttoaineet, pesunesteet, vahaukset ja pesut (ulko- ja sisäpesu määräaikaishuollon yhteydessä kuuluu Tason 3 Huoltopakettiin);
  • vakuutukset, rekisteröinnit, katsastukset, verot ja muut julkiset maksut;
  • kolarit ja muut liikennevahingot;
  • hinaukset ja kuljetukset;
  • ulkopuolisten tekijöiden (sisältäen, mutta ei rajoittuen: väärä polttoaine, jäätyminen, kiveniskut ja kolhut) tai huolimattomasta käytöstä ja hoidosta tai käyttövirheestä johtuvat viat ja vauriot);
  • ajoneuvon huollon- tai korjauksen laiminlyönnistä syntyvät seurannaiskustannukset
  • tuulilasin, ikkunoiden, lyhdynlasien, umpioiden, peilien sekä koristeosien ja listojen uusimiset tai korjaukset;
  • radiot tai cd-, kasetti- tai muut soitinlaitteistot;
  • sisustuksen ja verhoilun korjaukset ja puhdistukset (sisäpesu määräaikaishuollon yhteydessä kuuluu Tason 3 Huoltopakettiin);
  • lisälaitteiden korjaukset, jolleivät laitteet kuulu kiinteästi Ajoneuvon varustukseen;
  • ruostesuojaukset, ruostevauriot ja maalaus;
  • renkaat, vanteet, laakerit sekä pyöriensuuntaus tai tasapainotus;
  • muut mahdolliset kulut tai toimenpiteet, joiden ei ole nimenomaisesti sovittu kuuluvan tämän sopimuksen soveltamisalan piiriin.