Vehon vuosikatsaus 2022: saavutetut virstanpylväät asettavat suuntaviivat vuodelle 2023

Vuosi 2022 oli täynnä epävarmuuksia. Vuosisadan pahimman pandemian rasittama Eurooppa kohtasi uuden kriisin, kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan helmikuussa 2022. Sota on aiheuttanut laajaa kärsimystä, aineellista vahinkoa ja haasteita energian, ruoan ja raaka-aineiden saatavuudessa. Inflaatio nousi korkeimmalle tasolleen sitten 1970-luvun, mikä johti keskuspankkien nopeisiin korkojen nostoihin.

Epävakaassa maailmantilanteessa sähköisten matkustajakulkuneuvojen, kuten akkukäyttöisten sähköajoneuvojen (BEV) ja ladattavien hybridiajoneuvojen (PHEV), kysyntä jatkoi kuitenkin vahvaa kasvuaan koko vuoden ajan.

Laajan ja kasvavan Mercedes-Benz-tuotevalikoimamme ansiosta jatkoimme kasvamista komponenttipulasta huolimatta. Erityisesti Liettuassa uusien hyötyajoneuvojen myyntimme kukoisti. Lisäksi vahvistimme yhteistyötämme Daimler Truck AG:n kanssa lokakuussa 2022, kun Mercedes-Benz kuorma-autojen maahantuonti siirtyi Veho Import AB:lle.

Konkreettisilla vastuullisuusteoilla kohti kestävämpää tulevaisuutta

Vuonna 2022 julkaisimme ensimmäisen vastuullisuusraporttimme. Raportista käy ilmi konkreettiset vastuullisuustekomme, joita olemme koko konsernin laajuudella tehneet yhdessä koko henkilöstömme voimin.

Ensimmäisen vastuullisuusraportin julkaiseminen oli merkittävä virstanpylväs yrityksellemme, ja olemme vahvasti sitoutuneita kestävien käytäntöjen edistämiseen myös tulevina vuosina. Toukokuussa 2023 julkaisimmekin jo toisen vastuullisuusraporttimme, josta käy ilmi edistymisemme kunnianhimoisella matkallamme kohti hiilineutraaliutta.

Kaiken keskiössä viiden tähden asiakaskokemus

Menestymisemme pohjautuu asiakkaiden tarpeiden ja odotusten syvälliseen ymmärtämiseen. Olemme sitoutuneita viiden tähden asiakaskokemuksen tarjoamiseen asiakkaillemme.

Ainutlaatuisen asiakaskokemuksen tuottamisessa olemme tunnistaneet kolme keskeistä aluetta, joihin panostamista jatkamme sitoutuneesti.

Ensinnäkin viiden tähden asiakaskokemus vaatii jatkuvaa edistyksen seurantaa ja keskeisten mittareiden tarkkailua. Taito luoda aidosti vaikuttavia asiakaskokemuksia pohjautuu tarkkaan dataan ja kattavasti kerättyihin palautteisiin.

Toiseksi panostamme jatkuvasti liiketilojemme ja palveluidemme kehittämiseen, jotta ne tukisivat palvelulupauksemme toteuttamista. Suurmyymälän rakentaminen Tukholman Nackaan sekä investoinnit liiketilojen uudistamiseen Vilnassa Liettuassa ovat esimerkkejä panostuksistamme asiakkaiden tarpeiden täyttämiseen. Vuonna 2023 suunnittelemme avaavamme uuden korjaamo- ja maalaamohallin Vantaalle sekä kunnostavamme jälleenmyyntipisteemme Vilnassa.

Kolmanneksi korostamme organisaatiokulttuuria, joka painottaa henkilöstön hyvinvoinnin merkitystä. Tavoitteenamme on olla erinomainen työpaikka kaikissa toimintamaissamme. Vuonna 2022 saavutimme tämän tavoitteen saamalla Great Place To Work -sertifikaatin kaikissa toimintamaissamme. Vehon kyky säilyttää oikeat ihmiset ja houkutella poikkeuksellisia työntekijöitä on elintärkeää viiden tähden asiakaskokemuksen luomiseksi, eikä Great Place To Work -sertifioinnin roolia tämän saavuttamisessa voida aliarvioida.

Omistautumisemme erinomaisen asiakaskokemuksen tuottamiseen ja organisaatiokulttuuriin tukee meitä matkallamme kestävän liikuttamisen puolesta.

"Vuonna 2022 osoitimme, että olemme syvästi sitoutuneita kestäviin toimintatapoihin, työhyvinvoinnin edistämiseen ja toimintojemme yhdenmukaistamiseen eri markkina-alueilla. Saavutettujen merkittävien virstanpylväiden myötä jatkamme vankalta pohjalta kasvua vuonna 2023", vakuuttaa Veho Groupin toimitusjohtaja Juha Ruotsalainen.

Tutustu Vehon vuosikatsaukseen! (englanniksi)